viernes, 4 de marzo de 2016

Jocs de Gamificació

Gamificació (gamification en l'àmbit anglosaxó) és l'ocupació de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns a tots els jocs. Es tracta d'una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones.L'eclosió del web 2.0 ha accelerat la creació de comunitats al voltant de tot tipus de xarxes socials, mitjans digitals o webs corporatives. Però no sempre és fàcil estimular l'activitat dinàmica i freqüent entre els membres d'una comunitat.Una correcta implementació d'estratègies de gamificació permet passar de la mera connectivitat a engagement (o compromís), aconseguint que els membres d'una comunitat, els treballadors d'una empresa, els estudiants d'un institut, els habitants d'una ciutat -pràcticament qualsevol col·lectiu o individu-hi participin de manera dinàmica i proactiva en accions que generalment requereixen un esforç de la voluntat.La integració de dinàmiques de joc en entorns no lúdics no és un fenomen nou, però el creixement exponencial de l'ús de videojocs en els últims anys ha despertat l'interès d'experts en comunicació, psicologia, educació, salut, productivitat -i gairebé qualsevol àrea de activitat humana- per desxifrar les claus que fan del videojoc un mitjà tan eficaç. En aquests últims anys ha començat també l'expansió en l'estudi de la seva aplicació a altres àmbits no necessàriament lúdics. Gamificació és el terme escollit per definir aquesta tendència.

Fa uns dies al nostre institut varem estar jugant a uns jocs de mesa en classe per a relacionar-nos amb els nostres companys i al nostre grup li va tocar un joc en que hi havien unes targetes amb unes paraules que indicaven allò que haviem de descriure en el tabler amb els dibuixos que aquest hi tenia. Es tractava d'un joc d'endevinalles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario